dijous, 7 de juny del 2012

Reflexió sobre els projectes de millores de les meves companyes

Crec que totes les meves companyes, tant a Eivissa, Mallorca i Menorca,  han fet una gran feina amb els projectes de millora que han plantejat. No he pogut veure tots els blocs i totes les versions de cada projecte ja que hi ha molts blocs privats. Així i tot intentaré fer el meu humil punt de vista. Tots els projectes són força innovadors i porten molta feina al darrera, d’anàlisi, de reflexió... així que la meva enhorabona a totes elles.
Com que seria molt difícil comentar tots els projectes, m’agradaria fer una selecció per tal de comentar els que més m’han cridat l’atenció. He volgut elegir un projecte de cada illa.

Projecte 1:  Maria Josep i Joana Maria, Mallorca. Aprofitament d’espais i recursos.

Una dels aspectes que m’ha cridat l’atenció d’aquest projectes, és la gran enfeinada que comporta. És un projecte molt complet on tracten de millorar l’aprofitament d’espais i recursos del centre. Les autores del projectes a més, l’han volgut dur a la pràctica fent nous racons a l’aula de 2-3 anys  i decorant l’escola per tal de que sigui més acollidora. Crec que a un centre d’Educació Infantil es fonamental la cura dels espais i els material perquè els nens es sentin còmodes dins d’un ambients simpàtic per a ells. No serveix de res tenir una escola molt gran si no s’utilitzen bé els espais que disposem.
Per altra banda, els racons s’han de fer per donar resposta a inquietuds i interessos dels propis infants. Els racons que han proposat les meves companyes han set: el racó de les disfresses, el racó de la foscor, el racó dels metges, el racó de la cuina i el racó de les construccions.


Projecte 2: Erika Taltavull i Estefania Gómez, Menorca. Joguines reciclades.

Com elles mateixes diuen, el projecte no ha  sorgit sinó que ha sorgit de les mestres del centre on les meves companyes fan les pràctiques, basant-se en un  dels principis que marca el PEC envers el reciclatge. Moltes vegades els centres no són coherents amb el PEC i, aquesta és una forma de ser-ho. Penso que és molt significatiu que la idea d’aquest projecte surti de les pròpies educadores ja que elles són les que realment coneixen que necessitats dels centre i dels infants.
Realment, m’ha agradat molt el seu projecte. No només la idea principal que es treballa sinó la elaboració del mateix. Crec que han tingut cura de fer un anàlisi de la situació actual, han platejat objectius adequats, una justificació, una avaluació molt ben treballada...
Han utilitzat mots recursos que fan més ric el projecte. Personalment, crec que és molt bona idea treballar els materials reciclats per a que els infants facis les seves pròpies joguines, ja que vivim en una societat en la que s’abusa molt del consumisme i, amb els temps que corren, hi ha que buscar altres recursos com el plantejat.


Projecte 3: Núria Blázquez i Marina Ribas, Eivissa. Millora del pati.

Moltes vegades pensem que els espais educatius estan només dins les aules però, la realitat és que qualsevol espais (dins i fora del centre) pot ser un espai enriquidor d’aprenentatges vivències. Un dels espais més importants i que més aporten a nivell educatiu és el pati.
Les meves companyes d’Eivissa han fet un estudi del pati del centre on fan les pràctiques i han trobat diferent mancances que volen modificar per tal d’aprofitar millor aquest espai de manera que doni moltes possibilitats. El projecte el començaran elles dos per a que tingui continuïtat quan ja no estiguin de pràctiques. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada