dimecres, 23 de maig del 2012

3 exemples més de Bones Pràctiques


Una vegada he esmentat, anteriorment, dues bones pràctiques que vaig detectar al centre on vaig fer les pràctiques, una d’aula i una altra de centre, he fet una recerca en la xarxa per tal de trobar noves bones pràctiques. Totes elles les he extret de diferents blocs dins de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya.

Primera bona pràctica:

Aquesta pàgina explica la importància dels contes en edats primerenques. Sembla molt senzill contar contes però crec que és complicat fer-ho bé i captar l’atenció dels infants, ficar-lo dins la historia. Tots els que ens volem dedicar a aquest món hauríem de dominar aquest àmbit i formar-nos per això. Hi ha molts tipus de contes i moltes formes d’explicar-los (ombres xineses, titelles, llegint un llibre, amb una obra de teatre...)
Crec que els contes és una eina educativa k no hem d’oblidar ni deixar de banda quan ens dediquem a la docència.

Segona bona pràctica:
Aquesta proposta es basa en un racó en l’aula de P.5 on hi ha un ordinador. Crec que immersos cada vegada més en una societat informatitzada i on les noves tecnologies són les protagonistes, hem de endinsar als infants poc a poc en aquest món i, de quina manera millor que fent petites activitats amb un ordinador. En aquest cas, el racó, a més de l’ordinador conta amb un projector i una pantalla on la resta de nens/es que estan al racó poden veure el que esta fent el seu companys. Van fent l’activitat per torns. Una de les que es pot fer, com explica aquest article, és treballar els noms de la classe amb un sistema d’autocorrecció, de manera que també permet als infants veure si ho fan bé i si no és així poder-ho corregir, fomentant així també l’autonomia d’aprendre per ells mateixos.

Tercera bona pràctica:

La darrera bona pràctica que he triat treballa els sentits. Es realitza amb la meitat del grup a l’aula de P.5.
A infantil és molt important que els nen aprenguin tot allò del món que els envolta i per això és molt important utilitzar els sentits. En aquest article explica una activitat que fa per a cada sentit.
A més, el material per fer totes les següents activitat es troba al vestíbul i els infants també ho poden fer amb les famílies.
-          Vista
Un dels nen mira per un forat la imatge que hi ha darrera i que els altres companys no veuen. Aquest ha d’explicar la sensació o sentiment que li ha causat. Hi haurà unes etiquetes amb les diferents emocions que hauran que col·locar al lloc que correspongui segons la sensació que han captat.
-          Gust
Es tracta de classificar diferents aliments segons el gust que fa (dolç, amarg, salat, agre...). ho faran els nens i nenes per torns.
-          Tacte
Hi haurà diferents capses amb un forat per ficar la mà. Per torns, el nens triaran una capsa i ficaran la mà per tal d’identificar el seu contingut. Una vegada digui el que ha tocat, farem la comprovació.
-          L’olfacte
Agafaran un potet i hauran de identificar que conté olorant el seu contingut. Ho anirem comprovant per veure si han encertat.
-          L’oïda
Hi haurà diferents pots amb alguna cosa a dins que farà soroll al moure’ls. Els nens intentaran classificar-los del que sona més fort al que sona més fluix. Una alternativa és identificar entre els potets dos que sonin igual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada