dimarts, 29 de maig del 2012

Revisió del meu contracte d'aprenentatge


Ja fa anys que  vaig començar  aquest camí de formació per dedicar-me a la docència. Vaig fer el cicle formatiu d’Educació Infantil i per aquest fet ja tinc les pràctiques de 0-3 anys reconegudes. És per això que crec que el meu contracte d’aprenentatge no ha pogut ser modificat. 


Quan vaig fer les pràctiques vaig aprendre que el més complicat de la nostra feina com docents és el tracte i la coordinació i cooperació amb les famílies dels nens. Crec que l’escola va més enllà de l’edifici físic al que anomenem escoleta. Hi ha que portar l’educació a tot l’entorn pròxim involucrant a la societat en general i fent que participi  en el procés d’ensenyament-aprenentatge . Crec que si poc a poc aconseguim una societat involucrada en l’educació dels seus infants, la nostra professió deixarà de ser tan infravalorada com crec que està avui en dia. 


Crec que el meu contracte d’aprenentatge a anat modificant-se i millorant al llarg dels anys que he estat estudiant per formar-me, tant quan vaig fer el cicle com durant els anys que porto de carrera, tot i que, mai deixarà d'ampliar-se i modificar-se. Quan torni a fer pràctiques l’any que ve, les de 3 a 6 anys, crec que hi ha dos feines essencials que voldré treballar. Una la que he esmentat anteriorment, la feina amb les famílies per aconseguir una educació compartida dels seus infants i l’altra, posar en practica tanta teoria que ens han explicat durant tots aquests anys. 


El que fa un bon docent és el bagatge que porta a les espatlles. És per això que crec que és important aprendre dels errors i autoavaluar-se continuament evers la nostra feina.

Per altra banda, assenyalar que penso que és molt important pels docent la formació continuada i per tal de fer una bona feina. Tota activitat que es treballi ha d'estar ben fonamentada i, crec que moltes vegades veiem una bona pràctica però no veiem la fonamentació teórica. una de les causes crec que és que hi ha molts professionals no deixen de formar-se.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada