En aquesta feina hem de visitar els enllaços que la mestra
ens ha posat en un llistat de diferents experiències per després triar les 3 que
més ens han agradat i més ens han cridat l’atenció.
Triar les 3 pràctiques que més m’han agradat no ha sigut una feina fàcil ja que totes, d’una forma o una altra hem semblen interesants. Finalment, he triat les experiències de “juguem amb magranes”, “treball en equip” i “poder anar a beure aigua”. A continuació, argumentaré perquè he triat aquestes.
Triar les 3 pràctiques que més m’han agradat no ha sigut una feina fàcil ja que totes, d’una forma o una altra hem semblen interesants. Finalment, he triat les experiències de “juguem amb magranes”, “treball en equip” i “poder anar a beure aigua”. A continuació, argumentaré perquè he triat aquestes.
“Juguem amb magranes”
Aquesta hem sembla una activitat ideal pels infants. És una
activitat de manipulació i experimentació en la qual els infants podem gaudir
de manera lliure de la proposta observant el que va passant. A part de
treballar tots els sentit amb aquesta activitat, també estan desenvolupant la
seva psicomotricitat fina. A més, amb els estris que se’ls presenta també els
permet iniciar-se al primers càlculs lògic matemàtics.
Per altra banda, és un fruit que no sol ser molt conegut
pels infants, així que és també una bona forma de presentar-los.
És en definitiva, un món de sensacions pels infants.
“Treball en equip”
Aquesta proposta m’ha cridat realment l’atenció, ja que
mostra a l’infant un ésser social i com
interactua amb els seus iguals. És interessant també com va néixer la proposta.
Crec que és essencial que els mestres utilitzem tots els factors que preocupen,
interessen, motiven, inquieten o que, en definitiva criden l’atenció dels
infants. Ells han de ser els protagonistes actius del seu propi aprenentatge.
“Poder anar a beure aigua”
Aquesta proposta m’ha agradat perquè mostra als infants com
individus autònoms. Demostra que si se’ls dóna l’oportunitat, els infants, per
petits que siguin, són capaços de fer multitud de coses per ells mateixos i que
això és el que és realment enriquidor per a ells. Aquesta proposta mostra també
la importància que té poder comptar amb espais adequats ja que, sense els
espais adequats no s’hauria pogut dur a terme.
Crec que els mestres hem d’estar molt atents a quines són
les necessitat dels infants. És així que aquesta mestra va poder fer aquesta
proposta pedagògica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada